Świetlica

Opiekunowie:
mgr A. Szweda, mgr D. Raczyńska, mgr H. Krótki

Celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom w bezpiecznym i miłym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, zjedzenia posiłku i odrobienia prac domowych. Szczególną uwagę na zajęciach świetlicowych zwracamy na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej.

Dbamy o wdrożenie dzieci do przestrzegania przyjętych zasad zachowania się oraz reguł gier i zabaw, wyrabiana umiejętności nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb i uczuć oraz dostrzegania ich u innych, a także ćwiczenia umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowania nad emocjami.
Staramy się nauczyć dzieci zachowania się w sytuacjach trudnych (np. doznanie przykrości, przegrana), ponoszenia odpowiedzialności za indywidualne i wspólne wykonywanie zadań oraz wdrażamy do utrzymywania porządku w czasie zajęć i zabaw.

W NASZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ PROWADZONE SĄ NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA

  • rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, origami i inne),
  • rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie bajek, baśni, wierszy, spotkania czytelnicze, czytanie tekstu dla zaproszonych gości w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”),
  • wzbogacające posiadane wiadomości, zaspakajanie ciekawości świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie programów i filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne),
  • kształtujące umiejętności: wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu - „dokończ zdanie”, „nazwa na daną literę” i inne),
  • kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, redagowanie gazetki świetlicowej, odrabianie prac domowych),
  • ćwiczące umiejętności zapamiętywania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (programy artystyczne, inscenizacje)
  • wzbogacające ekspresję twórczą (prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne)
  • zwiększające sprawność fizyczną (gry i zabawy zręcznościowe),
  • relaksujące (relaks przy muzyce, zabawy wyciszające, oglądanie filmów). 

Godziny pracy

poniedziałek

  • 11.30 - 12.00 - A. Szweda
  • 12.00 - 15.00 - D. Raczyńska
  • 15.00 - 15.30 - A. Szweda

wtorek

  • 11.30 - 15.30 -  A. Szweda

środa

  • 11.30 - 12.30 - A. Szweda
  • 12.30 - 15.30 - H. Krótki

czwartek

  • 11.30 - 12.30 - A. Szweda
  • 12.30 - 15.30 - D. Raczyńska

piątek

  • 11.30 - 15.30 - A. Szweda
do góry