Laboratoria Przyszłości
#LaboratoriaPrzyszłości - czerwiec
Uczniowie klasy 8 na lekcjach fizyki zaczęli zgłębiać tajniki prądu elektrycznego. Oprócz wiedzy teoretycznej i rozwiązywania zadań obliczeniowych, dotyczących napięcia i natężenia, mogli zapoznać się z budową podstawowych obwodów elektrycznych. Uczniowie budowali swoje pierwsze obwody na podstawie schematów.
Anna Łukasik
#LaboratoriaPrzyszłości - czerwiec
Wykorzystanie pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości - maj
Wprowadzamy uczniów w świat robotyki oraz stopniowo uczymy ich podstaw budowania i programowania robotów. Na każdym etapie procesu projektowania wykorzystają oni umiejętności projektowania inżynieryjnego, określając problem oraz kryteria osiągnięcia sukcesu, tworząc różnego rodzaju prototypy, opracowując systematyczne procedury testowania, analizując dane w celu udoskonalenia swoich rozwiązań oraz opisując, dlaczego ich rozwiązanie jest najlepsze. Pracując w zespołach uczniowie będą systematycznie testować i udoskonalać programy. Będą również rozwijać umiejętności współpracy i pracy zespołowej oraz inne umiejętności przydatne w przyszłej karierze zawodowej. Duże zainteresowanie pomocami i luźna atmosfera na zajęciach sprzyjają nauce przez zabawę. A wszystko to dzięki zakupionej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości pracowni Lego Education SPIKE Prime o wartości 13577 zł.
Skanowanie obiektów trójwymiarowych, to nowe wyzwanie dla naszych uczniów. Pierwsza próba została przeprowadzona na modelu pieska, wykonanym przez Klaudię z kl.8. Wydruk niestety nie jest doskonały, ale to tylko mobilizuje nas do dalszej pracy. Wartość zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości skanera 3D- 7699 zł.
Krystyna Kozubek
Laboratoria Przyszłości - maj
#LaboratoriaPrzyszłości - kwiecień
Uczniowie klas VI i VIII na zajęciach z informatyki korzystali z robotów edukacyjnych mBot2 zakupionych w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości. Najpierw zapoznali się z głównymi elementami mBota2, by później zbudować pojazdy zgodnie z instrukcją. Gotowe roboty edukacyjne zostały zaprogramowane z wykorzystaniem platformy mBlock i środowiska Scratch, a poruszały się po macie m1 dołączonej do zestawu. Uczniowie mieli możliwość uczenia się kodowania i sterowania robotem.
Gerda Ciuraj
Na zajęciach koła polonistycznego uczniowie klasy 8 wykorzystali laminator, zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości, w celu stworzenia pomocy dydaktycznych na temat lektur obowiązkowych. Pomoce będą wykorzystywane w celu utrwalania wiedzy przed egzaminem ósmoklasisty.
Agnieszka Kruczek
#LaboratoriaPrzyszłości - kwiecień
#LaboratoriaPrzyszłości - marzec
W klasie 6 zostały przeprowadzone warsztaty fotograficzne. Uczniowie zapoznali się z budową aparatu i podstawowymi jego funkcjami, dzięki sprzętowi zakupionemu przez szkołę w ramach programu Laboratoria przyszłości.
A. Kruczek
#LaboratoriaPrzyszłości - marzec
#LaboratoriaPrzyszłości - luty
Uczniowie klasy 4 przygotowują się na lekcjach techniki do sprawdzianu przed wydaniem kart rowerowej. Zaprojektowane i wykonane przeze mnie domino uatrakcyjnia naukę znaczenia znaków drogowych pionowych. Do utrwalenia przygotowanej pomocy naukowej, po raz kolejny został użyty laminator- 539 zł, zakupiony przez szkołę w ramach programu Laboratoria przyszłości.
Jazda rowerem daje dzieciom zarówno wiele korzyści, jak i radości. Do 10 roku życia jazda powinna odbywać się bezwarunkowo pod opieką osoby dorosłej - rodzica albo innego opiekuna. Później możliwe są samodzielne przejażdżki, choć należy oczywiście pamiętać o bezpieczeństwie i np. nie pozwalać dziecku samodzielnie jeździć po bardzo ruchliwych ulicach. Pomimo, że często się o tym zapomina, jazda na rowerze przed 18 rokiem życia bez stosownych uprawnień jest niezgodna z prawem. Aby uzyskać dokument uprawniający do jazdy dziecko powinno zdać egzamin na kartę rowerową.
Krystyna Kozubek
#LaboratoriaPrzyszłości - luty
#LaboratoriaPrzyszłości - styczeń
W styczniu kontynuujemy prace związane z drukowaniem breloczków do kluczy. Uczniowie uczą się korzystania z programu Cura, służącego do przygotowania modeli do druku na drukarkach 3D. Pracują na zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości laptopie HP (3899 zł). Wydruk breloków dla wszystkich szóstoklasistów to czasochłonne zajęcie. W zależności od wymiarów obiektu, w przybliżeniu 3cm x 5 cm x 0,3 cm, trwa do 1,5 godziny, a klasa liczy 21 uczniów. Mamy nadzieję, że do ferii zimowych wydrukujemy wszystkie projekty.
Krystyna Kozubek
Laboratoria Przyszłości - styczeń
#LaboratoriaPrzyszłości - grudzień
Dla uczniów klasy 6 pierwsze kroki w pracy z aplikacją tinkercad były prawdziwym wyzwaniem. W przyśpieszonym tempie opanowali zasady rzutowania prostokątnego. I z zapałem przystąpili do projektowania własnego, niepowtarzalnego breloczka do kluczy. Do zadania podeszli bardzo kreatywnie. Pracując wykorzystali metody i narzędzia wywodzące się z informatyki. Ich wysiłek zostanie nagrodzony posiadaniem własnego breloczka 3D do kluczyka do szafki w szkolnej szatni. Wydrukowanego na drukarce, zakupionej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Breloki będą się różniły kolorem, gdyż wraz z drukarką zakupiono kilka rolek filamentu. Żyłki, z której powstaje wydruk 3D. Jedna taka kilogramowa szpulka materiału kosztowała 125zł.
Krystyna Kozubek
Laboratoria Przyszłości - grudzień
#LaboratoriaPrzyszłości - listopad
Wykorzystując laminator, zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości, piątoklasiści przygotowali prezentację swoich prac. W ramach lekcji techniki projektowali ubrania dla młodzieży na wybraną okazję. Prace wykonali z kawałków tkanin i dzianin. Do utrwalenia wykonanych przez siebie dzieł użyli laminatora. Wartość zakupionego urządzenia to 539zł. Uczniowie z wielką radością przedstawili swoje prace kolegom z klasy, a następnie wykonali gazetkę na szkolnym korytarzu.
Krystyna Kozubek
Laboratoria Przyszłości - listopad
#LaboratoriaPrzyszłości - październik
Nie tylko w wierszu Jana Brzechwy, czy przy okazji nauki pisania literki „ i”, ale dosłownie: bo w ramach projektu „Laboratorium przyszłości” odbyły się dodatkowe zajęcia, podczas których uczyliśmy się jak obsługiwać maszynę do szycia. I szło nam całkiem nieźle, bo już na pierwszych udało nam się zszyć ściegiem podstawowym serduszka, które będą służyć jako poduszka na szpilki albo ozdobna zawieszka. Na zajęciach spotkali się uczniowie klasy V. Piszę uczniowie, bo przecież był to fach w męskim ręku, więc i na naszych zajęciach chłopców nie zabrakło. „Rodziły się” na poczekaniu kolejne pomysły… Zaglądajcie więc do galerii na szkolnej stronie, bo podzielimy się na pewno tym, co wyszło spod młodej, pełnej zapał, krawieckiej ręki. Prezentowane wyposażenie zostało zakupione dzięki udziałowi szkoły w programie #Laboratoria Przyszłości.
Joanna Paździor
Laboratoria Przyszłości - październik
#LaboratoriaPrzyszłości - wrzesień
Szkoła w Olzie w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości zakupiła drukarkę 3D. Sprzęt firmy Banach wraz z akcesoriami kosztował około 8500 zł. Pierwsze kroki w pracy z wydrukiem 3D mamy już za sobą. Rozpakowanie, kalibracja, załadowanie fi lamentu bardzo ciekawiły uczniów. Co widać na zdjęciach. Wszyscy chętnie też obserwowali, jak powstają pierwsze modele: układ współrzędnych, walec i jego przekrój osiowy, sfinks. Z pewnością nie zabraknie chętnych do dalszej nauki.
Krystyna Kozubek
Laboratoria Przyszłości - wrzesień
Spotkanie z drukarką 3D.
#LaboratoriaPrzyszłości
Miło nam poinformować, że w roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła w rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży „Laboratoria Przyszłości” otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 000 tysięcy złotych.
Celem programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Zakupiony został nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli naszym uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Dzięki "Laboratoriom Przyszłości" od 1 września 2022 roku uczniowie będą mogli korzystać z nowoczesnego sprzętu, w tym z drukarki 3D, mikrokontrolerów, sprzętu do nagrań, maszyny do szycia z oprzyrządowaniem, aparatu fotograficznego.
Dorota Domańska
Dyrektor ZSP w Olzie
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci