Plan działań
W roku szkolnym 2019/2020 będziemy realizować następujące zagadnienia:
- „Z ekologią za pan brat” - tworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci
- Zadania:
- pogłębianie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi
- kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
- umacnianie pozytywnych przekonań wobec określonych zjawisk i obiektów przyrodniczych.
- budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody.
- zdobywanie, poszerzanie i utrwalanie wiadomości o przyrodzie w bezpośrednim zetknięciu z poszczególnymi ekosystemami.
- aktywne uczestnictwo w poznawaniu przyrody poprzez oglądanie, szukanie, obserwacje, badanie i eksperymentowanie; formułowanie wniosków i spostrzeżeń.
- Zadania:
- „Wychowanie przez czytanie” - rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- Cele:
- wprowadzenie dzieci w świat literatury,
- ukazanie przedszkolakom właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych,
- przygotowanie dzieci do późniejszego, samodzielnego wyboru książek,
- nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy,
- budzenie zaciekawienia książką przez zabawy literacko - teatralne, plastyczne i wycieczki oraz atrakcyjny kącik książki w sali przedszkolnej,
- zapoznanie dzieci z biblioteką i czytelnią,
- zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z biblioteki,
- wdrażanie do dbałości o czysty i estetyczny wygląd książek,
- zachęcenie nauczycieli i rodziców do głośnego i systematycznego czytania z dziećmi,
- stwarzanie okazji do samodzielnego czytania,
- poznanie etapów powstania książki „Od autora do czytelnika”,
- rozumienie poleceń i rozwiązywanie zadań zgodnie z instrukcją,
- integrowanie grupy poprzez wspólną naukę, pracę, zabawę.
- Cele:
W roku szkolnym 2020/2021 będziemy realizować następujące zagadnienia:
- „Przedszkolak twórcą i artystą”.
- Zadania:
- Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
- Inspirowanie dzieci do rozwijania różnorodnych form ekspresji twórczej poprzez kontakt z książką.
- Rozwijanie talentów artystycznych.
- Cele:
- swobodne wyrażanie siebie poprzez śpiew, taniec, grę na instrumentach perkusyjnych;
- dostrzeganie piękna w otaczającym świecie;
- wyrażanie własnej wrażliwości estetycznej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami;
- rozumienie znaczenia literatury w życiu człowieka, kontakt z książką i czasopismami;
- udział w przedstawieniach teatralnych w przedszkolu i w teatrze;
- rozwijanie wrażliwości słuchowej, słuchanie różnego rodzaju muzyki;
- Zadania:
- „Matematyka w kolorach” - rozwijanie kompetencji matematycznych.
- cele:
- Doskonalenie rozwoju matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym
- Stosowanie form aktywizujących do nauki matematyki w przedszkolu
- Pedagogizacja rodziców z zakresu kształtowania pojęć matematycznych w wieku przedszkolnym
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami
- Kształtowanie umiejętności liczenia
- Klasyfikacja przedmiotów
- Organizowanie zabaw ruchowych i plastycznych w połączeniu z pojęciami z matematyki
- cele:
ZAMIERZENIA DO DALSZEJ PRACY:
- w zakresie bazy
- zakup sprzętu na plac zabaw,
- malowanie holu
- zakup pomocy dydaktycznych,
- w zakresie dostrzegania potrzeb dzieci i rodziców,
- dokumentowanie fotograficzne działalności dziecka na życzenie rodzica,
- planowanie cyklicznych spotkań indywidualnych z rodzicami w celu wymiany informacji o dziecku;
- skuteczne organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli:
- wspomaganie, inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania dodatkowych umiejętności,
- doskonalenie umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem w swej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, co spowoduje szybki przepływ istotnych informacji na płaszczyźnie dyrektor-nauczyciel, nauczyciel-nauczyciel
- w zakresie współpracy ze środowiskiem i promocji przedszkola:
- kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania pracy z dziećmi metodami aktywnymi,
- zapraszanie uczniów klas I na spotkania integracyjne w celu promocji placówek i wymiany doświadczeń między nauczycielami w zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
- kontynuowanie i rozszerzanie udziału w konkursach ogólnopolskich i kampaniach społecznych
DALSZA PRACA NAD NASZĄ KONCEPCJĄ:
- każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje egzemplarz Koncepcji, żeby z nią pracować
- zmiany w tekście będą nanoszone w obecności i udziale całego zespołu pedagogicznego,
- każdy nowy pracownik otrzymuje egzemplarz Koncepcji,
- rodzice zostaną zapoznani z Koncepcją na zebraniach grupowych, nauczyciele pozyskają informacje o akceptacji przez jawne głosowanie.
Rada Pedagogiczna Przedszkola Publicznego w Olzie oraz uchwałą nr /2017/2018 zatwierdziła do realizacji na posiedzeniu w dniu .