Plan działań

W roku szkolnym 2019/2020 będziemy realizować następujące zagadnienia:

  1. „Z ekologią za pan brat” - tworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci
    •  Zadania:
      • pogłębianie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi
      • kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody
      • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
      • umacnianie pozytywnych przekonań wobec określonych zjawisk i obiektów przyrodniczych.
      • budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody.
      • zdobywanie, poszerzanie i utrwalanie wiadomości o przyrodzie w bezpośrednim zetknięciu z poszczególnymi ekosystemami.
      • aktywne uczestnictwo w poznawaniu przyrody poprzez oglądanie, szukanie, obserwacje, badanie i eksperymentowanie; formułowanie wniosków i spostrzeżeń.
  2. „Wychowanie przez czytanie” - rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
    •  Cele:
      • wprowadzenie dzieci w świat literatury,
      • ukazanie przedszkolakom właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych,
      • przygotowanie dzieci do późniejszego, samodzielnego wyboru książek,
      • nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy,
      • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy literacko - teatralne, plastyczne i wycieczki oraz atrakcyjny kącik książki w sali przedszkolnej,
      • zapoznanie dzieci z biblioteką i czytelnią,
      • zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z biblioteki,
      • wdrażanie do dbałości o czysty i estetyczny wygląd książek,
      • zachęcenie nauczycieli i rodziców do głośnego i systematycznego czytania z dziećmi,
      • stwarzanie okazji do samodzielnego czytania,
      • poznanie etapów powstania książki „Od autora do czytelnika”,
      • rozumienie poleceń i rozwiązywanie zadań zgodnie z instrukcją,
      • integrowanie grupy poprzez wspólną naukę, pracę, zabawę.

W roku szkolnym 2020/2021 będziemy realizować następujące zagadnienia:

  1. „Przedszkolak twórcą i artystą”.
    •  Zadania:
      • Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych.
      • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
      • Inspirowanie dzieci do rozwijania różnorodnych form ekspresji twórczej poprzez kontakt z książką.
      • Rozwijanie talentów artystycznych.
    • Cele:
      • swobodne wyrażanie siebie poprzez śpiew, taniec, grę na instrumentach perkusyjnych;
      • dostrzeganie piękna w otaczającym świecie;
      • wyrażanie własnej wrażliwości estetycznej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami;
      • rozumienie znaczenia literatury w życiu człowieka, kontakt z książką i czasopismami;
      • udział w przedstawieniach teatralnych w przedszkolu i w teatrze;
      • rozwijanie wrażliwości słuchowej, słuchanie różnego rodzaju muzyki;
  2. „Matematyka w kolorach” - rozwijanie kompetencji matematycznych.
    • cele:
      • Doskonalenie rozwoju matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym
      • Stosowanie form aktywizujących do nauki matematyki w przedszkolu
      • Pedagogizacja rodziców z zakresu kształtowania pojęć matematycznych w wieku przedszkolnym
      • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami
      • Kształtowanie umiejętności liczenia
      • Klasyfikacja przedmiotów
      • Organizowanie zabaw ruchowych i plastycznych w połączeniu z pojęciami z matematyki

ZAMIERZENIA DO DALSZEJ PRACY:

  • w zakresie bazy
    • zakup sprzętu na plac zabaw,
    • malowanie holu
    • zakup pomocy dydaktycznych,
  • w zakresie dostrzegania potrzeb dzieci i rodziców,
    • dokumentowanie fotograficzne działalności dziecka na życzenie rodzica,
    • planowanie cyklicznych spotkań indywidualnych z rodzicami w celu wymiany informacji o dziecku;
    • skuteczne organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli:
    • wspomaganie, inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania dodatkowych umiejętności,
    • doskonalenie umiejętności nauczycieli związanych z wykorzystaniem w swej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, co spowoduje szybki przepływ istotnych informacji na płaszczyźnie dyrektor-nauczyciel, nauczyciel-nauczyciel
  • w zakresie współpracy ze środowiskiem i promocji przedszkola:
    • kontynuowanie i rozszerzanie współpracy z innymi placówkami w celu promowania pracy z dziećmi metodami aktywnymi,
    • zapraszanie uczniów klas I na spotkania integracyjne w celu promocji placówek i wymiany doświadczeń między nauczycielami w zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
    • kontynuowanie i rozszerzanie udziału w konkursach ogólnopolskich i kampaniach społecznych

DALSZA PRACA NAD NASZĄ KONCEPCJĄ:

  • każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje egzemplarz Koncepcji, żeby z nią pracować
  • zmiany w tekście będą nanoszone w obecności i udziale całego zespołu pedagogicznego,
  • każdy nowy pracownik otrzymuje egzemplarz Koncepcji,
  • rodzice zostaną zapoznani z Koncepcją na zebraniach grupowych, nauczyciele pozyskają informacje o akceptacji przez jawne głosowanie.

Rada Pedagogiczna Przedszkola Publicznego w Olzie oraz uchwałą nr /2017/2018 zatwierdziła do realizacji na posiedzeniu w dniu .

do góry