Model absolwenta

Umiejętności społeczne i wychowanie patriotyczne:

  • nawiązuje prawidłowe kontakty z rówieśnikami i dorosłymi,
  • zna i stosuje zwroty grzecznościowe,
  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i świecie dorosłych,
  • wykazuje inicjatywę w zabawie,
  • uwzględnia prawa innych,
  • wie, że należy pomagać innym w trudnych sytuacjach,
  • szuka sposobów rozwiązywania konfliktów,
  • zna swój adres,
  • wie że mieszka w Polsce i jest Polakiem,
  • rozpoznaje i nazywa symbole narodowe i stolicę Polski,
  • wie, że Polska należy do Unii Europejskiej.

Dojrzałość emocjonalna i rozumienie świata wartości

  • rozpoznaje emocje, potrafi je nazwać i adekwatnie je wyraża i właściwie reaguje na emocje innych,
  • potrafi ocenić zachowanie jako dobre lub złe,
  • prawidłowo reaguje na porażkę , nie wycofuje się , poszukuje nowych rozwiązań,
  • rozpoznaje wartości takie jak prawda, piękno, tolerancja, miłość i przyjaźń.

Dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych:

  • orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu,
  • zachowuje ostrożność wobec nieznajomych,
  • wie ,czym jest zdrowie i życie , potrafi chronić je przed zagrożeniami,
  • wie ,jak zachować się w sytuacji zagrożenia , gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią prosić,
  • zna numery alarmowe,
  • wie, że nie można samodzielnie używać lekarstw i stosować środków chemicznych,,
  • próbuje samodzielnie organizować sobie czas.

Dbałość o zdrowie i sprawność fizyczną:

  • przestrzega higieny osobistej,
  • jest sprawne i aktywnie fizycznie,
  • zna zasady zdrowego odżywiania,
  • rozumie konieczność odpowiedniego przygotowania żywności do spożycia / mycie, gotowanie/,
  • wie, że nie należy zrywać i spożywać nieznanych roślin i owoców,
  • wie, że podczas choroby konieczne jest przyjmowanie lekarstw i,że podaje je tylko osoba dorosła.

Umiejętności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne:

  • jest samodzielne w zakresie samoobsługi,
  • wie kiedy i dlaczego należy myć ręce,
  • dba o swoje rzeczy i schludny wygląd,
  • utrzymuje porządek w swoim otoczeniu,
  • właściwie zachowuje się przy stole.

Rozwój mowy:

  • koncentruje uwagę na rozmówcy,
  • wypowiada się swobodnie i zrozumiale dla otoczenia,
  • wyraża własne sądy,
  • pyta o niezrozumiałe słowa i fakty,
  • rozumie dłuższe treści czytane i opowiadane,
  • rozumie złożone polecenia,
  • wymawia wszystkie głoski prawidłowo.

Czynności intelektualne:

  • rozumie i określa stosunki przestrzenne czasowe i ilościowe,
  • różnicuje stronę lewą i prawą,
  • klasyfikuje przedmioty podając uogólnienia,
  • układa historyjko obrazkowe, potrafi przewidywać i wnioskować,
  • liczy, rozróżnia błędne liczenie od poprawnego,
  • tworzy sekwencje wieloelementowe,
  • dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo- ruchową potrzebną do nauki pisania,
  • rysuje wzory od lewej do prawej strony kartki,
  • rozpoznaje w słowach sylaby i głoski,
  • interesuje się czytaniem i pisaniem, jest gotowe do nauki pisania i czytania.

Rozumienie i znajomość świata przyrody:

  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie związane ze zmianami pór roku,
  • dostrzega przystosowanie roślin i zwierząt do życia w określonym środowisku,
  • wie, jakie niebezpieczeństwa zagrażają przyrodzie ze strony człowieka,
  • wie, w jaki sposób człowiek może chronić przyrodę.

Wychowanie przez sztukę:

  • wypowiada swoją zdolność do przeżywania poprzez różnorodne techniki plastyczne,
  • jest zainteresowany dziełami kultury, wrażliwy na piękno przyrody,
  • zna różne instytucje kulturalne, bywa w nich i wie jak się w nich zachować,
  • zna i śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru,
  • wykonuje proste formy taneczne,
  • odgrywa role w zabawach parateatralnych.
do góry