Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Z kulturą mi do twarzy"
22 Września 2020Od 1 października 2020 roku do 14 maja 2021 roku nasi uczniowie będą brać udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Z kulturą mi do twarzy".
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz piąty kierunek polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021: wychowanie do wartości, kształtowanie postaw
i respektowanie norm społecznych.
Głównym jego celem jest promowanie szeroko pojętej kultury wśród dzieci i młodzieży.
Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej
Przedszkole
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
- Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
- Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Szkoła Podstawowa
- Wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina,
przyjaciele). - Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej.
- Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
- Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
Cele szczegółowe
- Promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno.
- Rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką.
- Współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym.
- Wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm.
- Kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych.
- Kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku.
- Zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie.
- Współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Koordynatorem projektu jest Agnieszka Kruczek.