Zespół Szkolno-Przedszkolny w Olzie
Data wytworzenia: | 2025-06-25 19:01:19 |
---|---|
Redaktor: | Kruczek Agnieszka |
Opis: | Dodanie strony |
Uczniowie klasy szóstej wzięli udział w zajęciach terenowych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu fotograficznego i kamery cyfrowej, zakupionych w ramach rządowego programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Laboratoria Przyszłości”. Celem zajęć było rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody oraz nauka dokumentowania otaczającego świata za pomocą mediów cyfrowych.
Zajęcia odbyły się w pobliskim parku, gdzie uczniowie mieli okazję obserwować zmieniającą się wiosenną przyrodę. Wyposażeni w aparat fotograficzny i kamerę, uczniowie tworzyli dokumentację życia roślin i zwierząt. Uczyli się kadrowania, dobierania odpowiedniego światła oraz ostrości. Niektórzy postawili na makrofotografię, robiąc zdjęcia pąków, owadów i porostów.
Grupa filmowa nagrywała krótkie ujęcia wideo, przedstawiające naturalne procesy, np. rozwijanie się liści czy ruchy owadów. Następnie uczniowie wrócili do szkoły, gdzie rozpoczęli obróbkę zebranych materiałów. Zdjęcia i filmy zostały wgrane na szkolne komputery i zmontowane w krótkie prezentacje multimedialne.
Podczas pracy z programem do montażu uczniowie poznali podstawy edytowania obrazu i dźwięku. Dodawali podpisy, muzykę oraz efekty przejść między scenami. Każda grupa zaprezentowała swoją pracę na forum klasy. Wspólne oglądanie efektów wywołało dużo emocji i dumy z własnych dokonań.
Zajęcia pozwoliły uczniom połączyć naukę przyrody z rozwijaniem kompetencji cyfrowych. Dzieci zyskały praktyczne umiejętności posługiwania się aparatem i kamerą. Dowiedziały się także, jak odpowiedzialnie korzystać z technologii. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami na kolejne projekty.
Dzięki udziałowi w projekcie „Laboratoria Przyszłości” szkoła może oferować uczniom ciekawe i rozwijające formy nauki. Klasa szósta z entuzjazmem uczestniczyła w zajęciach i zapowiedziała chęć kontynuacji pracy nad kolejnymi materiałami. To była nie tylko lekcja przyrody, ale też kreatywności, współpracy i odpowiedzialności.